Informacja Urzędu Miasta na temat azbestu.
Urząd Miasta w Kazimierzu Dolnym informuje, że:
Informację sporządza się na formularzu, który można pobrać u sołtysa, w Urzędzie Miasta lub ze strony Biuletynu Informacji Publicznej UM (zakładka Prawo lokalne – Informacje o środowisku – Wzór informacji).
Informację po wypełnieniu należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miasta w Kazimierzu Dolnym, ul. Senatorska 5 w terminie do 31 stycznia 2012 r.
Złożenie formularza jest konieczne z uwagi na aktualizację inwentaryzacji wyrobów posiadających azbest, a co za tym idzie pozyskanie środków na jego usunięcie.
W związku z powyższym prosimy wszystkie podmioty zobowiązane do terminowego przedłożenia wymaganych dokumentów.
Szczegółowych informacji udziela Urząd Miasta w Kazimierzu – tel. 81 88 10 212.
Projekt będzie realizowany w okresie od 1 stycznia 2012 r. do 30 czerwca 2016 r. we współpracy z samorządami lokalnymi województwa lubelskiego.
O dofinansowanie mogą ubiegać się:
- osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami, wspólnoty mieszkaniowe oraz spółdzielnie mieszkaniowe z terenu gminy, która przystąpiła do projektu,
- jednostki samorządu terytorialnego z terenu województwa lubelskiego.
Do dofinansowania kwalifikują się koszty związane z realizacją zadań polegających na:
- usunięciu wyrobów zawierających azbest, poprzez likwidację pokryć dachowych zawierających azbest na obiektach użyteczności publicznej, do których prawo własności posiada jednostka samorządu terytorialnego, budynkach mieszkalnych i gospodarczych osób fizycznych, wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni mieszkaniowych poprzez dofinansowanie kosztów demontażu, odbioru (załadunek, transport, rozładunek) i utylizacji odpadów zawierających azbest,
- usunięciu odpadów zawierających azbest zgromadzonych na działkach gruntowych lub usunięciu odpadów zawierających azbest porzuconych na tzw. „dzikich wysypiskach” pochodzących z demontażu pokryć dachowych z obiektów użyteczności publicznej, budynków mieszkalnych i gospodarczych poprzez dofinansowanie kosztów odbioru (załadunek, transport, rozładunek) i utylizacji odpadów zawierających azbest.
Do dofinansowania nie kwalifikują się koszty związane z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego.
Osoby fizyczne i wspólnoty mieszkaniowe z terenu woj. lubelskiego po spełnieniu przystąpienia do projektu będą mogły ubiegać się o dofinansowanie do 100% kosztów związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest.
Wszystkie podmioty zainteresowane przystąpieniem do projektu proszone są o składanie do Urzędu Miasta w Kazimierzu Dolnym wypełnionych wniosków w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 stycznia 2012 r.
Szczegółowe informacje dotyczące warunków przystąpienia do projektu, naboru wniosków oraz wzory niezbędnych załączników zawarte są w Regulaminie Projektu (do pobrania na stronie internetowej:
www.lubelskie.pl/Ekologia i ochrona środowiska/Gospodarka odpadami/Usuwanie wyrobów zawierających azbest http://www.lubelskie.pl/index.php?pid=1080/REGULAMIN
lub w Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym, ul. Senatorska 5 i Rynek 12 – osobiście lub telefonicznie.